Tuesday, October 30, 2012

♥♥ Lupakan Dier Kekasih Lama...♥♥


Kepada semua pembaca,cara nieh mudah-mudahan berkesan yeak..cara melupakan seseorang ataupun ex boy/gurlfriend,Memamg agak sukar kan bagi kita sebagai wanita/lelaki untuk melupakan ex2 nieh..walaubagaimana pun dia pernah ada dalam hati kita kn walaupun kita dah adew pengganti dia...so Teruskan usaha anda untuk buang mereka jauh dari kenangan yang lama menghantui anda semua...

1.Buang barang-barang pemberian yang ada berkaitan dengan si dia,kerana mungkin itu akan membuatkan anda terus-terusan mengigatinya.

2.Jangan Pernah simpan or ingat no handfon dia dan cuba2 contac dia.masalah tu.nanti disangka perigi mencari timba malu lah nanti..jeng..jeng..

3.Jangan cuba-cuba mengigati dan mengenang kesilapan dan kenangan semalam kerna itu boleh membuat kita semakin sukar untuk melupakan mereka.

4.Belajarlah menerima hakikat bahawa dia bukan jodoh untuk kita dan lupakan mereka yang pernah menyakiti hati dan perasaan mu.

5.Penuhi masa lapang dengan aktiviti yang membuatkan kita lupa pada sesuatu pekara contohnya pergi shopping atau tengok movie..



6.kalau bagi wanita pula dia akan menangis,menangis je puas2.. Jgn tahan2.. Sbb air mata tu dapat buat kita rasa lega... pada peringkat awal berpisah, memang la seksa.. sekejap2 nangis.. tapi bila kita kuarkan air mata tu, lama2 akan rasa sedikit tenang..n akan sampai suatu masa, kita akan rasa x larat dah nak nangis... bila da sampai tahap ni, means that kita dah boleh kawal emosi sedih tu...



7.Luahkan pada orang yang boleh kita percayai...
Jangan pendam kesedihan yg dialami.. Carilah orang yg boleh kita percaya n rasa selesa untuk kita bercerita.. Minta pendapat mereka, n cuba dengar nasihat atau pendapat diorang yg boleh diguna pakai. Ingat, org yg baik x kan gembira dgn kesedihan org lain...



8.Kalau masih x boleh kawal emosi, elakan mendengar lagu2 jiwang atau tgk citer2 romantik yer.. Tambah2 kalau korang ni jenis suka menghayati n berimaginasi yg korang berada dlm situasi lagu atau filem... Kalau mmg jenis hati lembut n sensitif macam saya jugak sila layan lagu2 n citer selain yg romantik2 yer..

10.Maafkan jewlah bekas kekasih.. Jangan berdendam.. Selagi rasa berdendam, selagi tu hati x tenang.. Biarkan dia dgn kehidupan dia n kita mulakanlah hidup kita yang baru.. Selagi, Allah tak suruh malaikat Izrael tarik nyawa kita, selagi tu kita masih boleh hidup walaupun tanpa dia... Yesss!!!

11.PALING PENTING!! Ingat Allah...




Ingat.. Kita semua ada Tuhan kan... Banyakkan berdoa kepada Allah, semoga tabahkan hati kita, n smga hati kita tertutup untuk bekas kekasih kalau dia memang bukan jodoh kita.. n berdoalah semoga kita digantikan dgn orang yg lebih baik dari dia... InsyaAllah.. DIA telah merancang sesuatu yg lebih baik utk kita semua.. Wallahuallam..Allah tak akan menduga Hambanya melebihi kesanggupan hambanya..Allah menyayangi kita melebihi kasih sayang dari Kita Sesama manusia..

♥♥ - farahzila - ♥♥